De eerste ervaringen...

10 april 2017 - North Melbourne, Australië

Lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie etc..,

Daar is die dan.. mijn eerste blog!

Zoals jullie weten stapte ik dinsdag 28 maart 2017 in het vliegtuig naar Australië en New Zealand voor een aantal maanden!

Omdat reizen en dan vooral backpacken, voor het eerst en in je eentje best wel een beetje spannend is, had ik in Nederland besloten om via een reisorganisatie te reizen.

Al gauw kwam ik bij Australian Backpackers terecht! Zij zouden ervoor zorgen dat ik op Schiphol medereizigers zou ontmoeten en daar tenminste vijf dagen mee zou optrekken!  De sfeer in de groep was op Schiphol meteen super, iedereen was lekker zenuwachtig en liep te struggelen met zijn of haar veel te zware backpack, want ja je kan natuurlijk niks in Australië kopen?! HAHA!

Nog even snel een laatste drankje met paps en mams drinken en dan komt daar toch echt HET moment van afscheid nemen..ik dacht alleen maar niet huilen, anders verpest dit de afscheids foto! Ach het kwam uiteindelijk allemaal goed he paps en mams ;-)

Nou hup eindelijk inchecken het vliegtuig in voor een elf uur durende vlucht en op naar Hong-Kong voor de tussenstop!

Ondanks dat ik niet zoveel met China heb, was 1 dagje Hong-Kong best prima! Na wat toeristische foto's te hebben geschoten, 12 km te hebben gelopen en een hartverzakking te hebben gehad, doordat er een vrouw voor mijn neus door een sinkhol op straat viel, kon ik dan eindelijk verder vliegen naar Sydney! Ik moest immers nog ruim 9 uur..‭‭

Inmiddels ben ik alweer twee weken in Aussiee! En... ik kan nu al zeggen dat ik NOOIT meer naar huis wil! WAUW wat is dit een waanzinnig land, moet je nagaan dat ik dit zeg, terwijl ik er maar en speldenprik van heb gezien haha..

De eerste vijf dagen verbleef ik samen met de groep, die bestond uit totaal 19 mensen. Allemaal waren we tussen de 18-28 jaar, prima clubje!

De donderdag dat we aankwamen (30 maart 2017)hebben we vooral geacclimatiseerd en onze backpackers gedropt! In de avond een echte aussie bbq en lekker vroeg naar bed!

Dag 2: vrijdag 31 maart 2017, de regeldag!

Vandaag stonden er vooral regel dingen op de planning, zoals naar de bank gaan, om een Australische rekening openen!

‭‭dag 3: zaterdag 1 april 2017, Blue Mountains

Vandaag moest ik vroeg aan het ontbijt zitten, omdat ik naar het National park The Blue Mountains ging. Voor deze dagen heb ik eigenlijk weinig woorden.. het is gewoon  té mooi! Van de jungle tot de Grand Canyon! Het was aardig klimmen in de felle zon, maar het was het 10000% waard! Hiervoor moet iedereen naar Australië! De Blue Mountains worden door de warmte ook echt blauw! Fucking amazing!

In de avond zijn we het uitgaansleven op gaan zoeken in Manly, het uitgaansleven is vooral anders qua tijden, het begint wat vroeger, waardoor het ook om 0:300 al afgelopen is.

Dag 4: zondag 2 april 2017, Sydney Citywalk

Vandaag staat de Sydney Citywalk op het programma, kortom lekker de toerist uithangen! Het opera house en de harbour bridge werden uiteraard niet overgeslagen! Nadat ik wat kiekjes genomen had, ging ik lekker in het park met de anderen lunchen en daarna hadden we wat vrije tijd om bijvoorbeeld een markten te gaan bezoeken!

Dag 5: maandag 3 april 2017, de laatste dag.. SURFDAG!

Tringggg.. 05:15 de wekker gaat.. om 05:45 moet ik aan het ontbijt zitten, want vandaag ga ik surfen! Omdat we nog niet weten wat de bestemming wordt en we minstens 2.5 uur gaan rijden, is het eventjes tanden op elkaar en gaan!

Surfen is toch wel 1 van de dingen die ik sowieso weer wilde gaan oppakken in Australië, dus There we go! De eerste golf ging gelijk mega goed, wat een boost geeft dit toch! Als ik terug in het kikkerlandje ben, ga ik het echt blijven onderhouden! Man die kick die je  krijgt.. heerlijk!

The Big Day..4 april 2017; vandaag verlaat ik als een van de eerste van de groep het hostel! Ik heb namelijk met vier anderen meiden besloten een minivan te huren, zodat we van Sydney----> naar Melbourne kunnen gaan Touren! Super vet om Australië op zo'n manier te kunnen zien! Ohjaa en.. omdat ik en 1 ander meisje als enige ons rijbewijs hebben, ga ik gewoon autorijden! Whaaa!

Oké oké ik ga heel kort deze week met de minivan omschrijven, hebt was waanzinnig, tof, gezellig, eng en vooral avontuurlijk! We hebben op campings geslapen, welke geen camping gemoemd mogen worden, op afgelegen tennisvelden, parkeerplaatsen langs de snelweg en een mega luxe camping aan het strand!

Ohjaa dan heb ik het nog geen eens over het avondeten gehad; iets Ketnet pasta, tomatensalsa, tomatensoep<--- vergeten dunner te maken met water, dus net ketchup, knakworst en allerlei andere ellende! Achja ultieme outback gevoel, niet waar?!

Ik verblijf nu veilig en wel in een heerlijk hostel in Melbourne en vertrek dinsdagavond 11 april met de Greyhound bus terug naar Sydney. Daar verblijf ik tot vrijdag en dan zal ik op Easter Surfcamp gaan, zodat ik leuke paasdagen heb! Zin in!

Nou peepzz genoeg geschreven,  eigenlijk veel te veel, ik ga dit beter bijhouden (hoop ik) en knal yotetasrd hier en daar wat op FB!

See Yaa! Dikke kus vanuit Aussiee!

1. Hans Scheenstra:
    12 april 2017
    Lieve lieve Li, wat een goed verhaal, leest lekker weg, goed geschreven en zou je wel ff willen zien en knuffelen!! Ik ben super trots dat je dit doet, zie vele mooie fotos voorbij komen en heb op mijn kalander de weken aangegeven die je weg bent van huis.
    Het is stil thuis, niet omdat jij zo druk bent maar ook omdat mijn beide meisjes nu uit huis zijn. Wel lekker knus met mams samen en we maken het ook echt gezellig.
    Wil nog heel veel leuke mooie verhalen lezen wens je de mooiste tijd van je leven toe!!!

Heel veel liefs en warmte van je trotse vaderXXXXXXXX
  2. Elian Nobel:
    1 mei 2017
    Lisanne!!!! Goed verhaal..... en heb genoten van de foto's op facebook:). Als ik dit lees wil ik er ook bij zijn!!!
    Veel plezier nog in aussiiieee
    je leukste neefje Elian
  3. Elian Nobel:
    1 mei 2017
    Sorry vorige reactie kwam beetje laat haha